jouluk. 13, 2022

Lowell ottaa käyttöön lisäjoustoja kuluttajien sähkölaskuihin

Lowell mahdollistaa lisäjoustot sähkösaatavien perinnässä. Toimenpiteiden tarkoitus on helpottaa energiakriisin ja inflaation vuoksi haastavaan taloudelliseen tilanteeseen joutuneita.
caption

 

”Lisäämällä sähkölaskujen maksujoustojen valikoimaa haluamme lisätä keinoja päästä poikkeuksellisen talven ylitse ja säilyttää arjen talous kestävällä pohjalla”, sanoo Lowell Suomen tuotannon johtaja Salla Hakala.

Alkanut talvi on uudenlainen tilanne koko yhteiskunnassa ja edellyttää reagointia eri osapuolilta. Lowell haluaakin tuoda lisää mahdollisuuksia joustoihin nykyisessä poikkeustilanteessa. Lisäjoustot otetaan käyttöön heti ja ne ovat voimassa huhtikuun 2023 loppuun asti.

”Taloudellinen toimintaympäristö on nyt monelle haastava ja osa kuluttajista on joutunut nyt tosissaan miettimään taloutensa kestävyyttä. Haluamme yhdessä sähkösegmentin asiakkaidemme kanssa tulevana talvena tukea kestävien ratkaisujen löytymistä mahdollistamalla aiempaa laajemmin maksujoustoja”, jatkaa Hakala

Perinnän joustot ja tukitoimet talven 2022-2023 aikana

Lowell mahdollistaa pidemmät maksusuunnitelmat talvikuukausien aikana erääntyville sähkölaskuille. Myöskään uuden sähkölaskun erääntyminen ei estä poikkeusaikana maksusuunnitelman jatkumista, vaan Lowell voi yhdistää uuden laskun olemassa olevaan perintätoimeksiantoon ja antaa myös uudelle laskulle maksuaikaa maksusuunnitelman viimeisen erän eräpäivään asti.

Jos sähkölaskuihin liittyvä maksusuunnitelman erä on rästissä, asiakas saa Lowellilta erillisen tekstiviestin. Tekstiviestissä asiakasta pyydetään soittamaan, jotta voidaan sopia tarvittavat muutokset maksusuunnitelman erien suuruuteen ja määrään.

Lowell on jo aiemmin mahdollistanut maksusuunnitelman teon myös laskutusvaiheessa tiettyjen laskuttajien osalta, joiden laskutuksen ja reskontranhoidon kumppanina Lowell toimii.

Lowell pyytää asiakkaitaan, joiden maksutilanne on hankaloitunut, olemaan mahdollisimman pian yhteydessä asiakaspalveluun. Lowell seuraa suomalaisten maksukykyä sekä tilanteen kehittymistä jatkuvasti, ja sopeuttaa toimenpiteitä myös jatkossa tarpeen mukaan.

 

Asiakaspalvelumme muistutus-, perintä- ja velkajärjestelyasioissa:

Puh. 02 2700 300 (ma-pe 8–20, la 10–15)

Asiointi verkossa: www.lowell.fi/oma

Yritysasiakaspalvelu:

Puh. 010 2700 534 (ma–to 8–17, pe 8–16)

Asiointi verkossa: access.lowell.com

;