Olemme tukenasi jokaisessa vaiheessa

Uskomme, että velkojen maksun pitäisi olla jouhevaa ja joustavaa. Siksi me Lowellilla tuemme sinua jokaisessa maksuvaiheessa - ja olemme yhteydessä, jos siihen on tarvetta.

AJANKOHTAISTA
Minulla on kysymys sähkölaskustani

Olemme koonneet listan ajankohtaisia kysymyksiä  sähkölaskuista. Huomaathan, että laskun sisältöön tai sopimussisältöihin liittyvissä asioissa sinua auttaa laskuttava yritys, jonka yhteystiedot löydät laskusta.

Usein kysytyt kysymykset sähkölaskuista.

Mikä neuvoksi, jos tarvitset sähkölaskuun taloudellista tukea?

 

 

KAIKKI LASKUT
Haluan maksaa

Maksa meiltä saamasi lasku, maksumuistutus tai perintäkirje seuraamalla laskussa tai viestissä olevia maksuohjeita. Näin asia on hoidettu!

Voit maksaa eräpäivästä myöhästyneen laskun myös kirjautumalla Oma Lowell -palveluun. Tällöin sinun ei tarvitse erikseen naputella maksutietoja. Suoritus näkyy asiakasneuvojillemme heti, mistä voi olla apua kiireellisissä tilanteissa.

 

Kirjaudu Oma Lowell -palveluun

En pysty maksamaan juuri nyt

Ei ole syytä huoleen! Voit useimmiten sopia eräpäivän siirtämisestä hieman eteenpäin. Myös laskun maksaminen pienemmissä kuukausierissä voi olla mahdollista. Voit valita sinulle sopivista vaihtoehdoista itse Oma Lowell -palvelussa

Myös asiakasneuvojamme auttavat sinua mielellään, silloinkin kun olet saanut Lowellista tavallisen laskun. Ottamalla yhteyttä ja sopimalla maksusta vältyt huolilta ja ikäviltä seurauksilta. Jos et tee mitään, näet tästä mitä perinnässä tapahtuu.

 

Kirjaudu Oma Lowell -palveluun

Mitä tapahtuu jos en maksa?

Jos et maksa tai et ole asiakasneuvojiimme yhteydessä, perintä jatkuu. Tulet saamaan meiltä perintäkirjeitä, ja voimme myös soittaa sinulle tai lähettää tekstiviestejä. Muistathan, että perinnän kulut kasvavat ja viivästyskorko juoksee koko ajan. Seurauksena voi olla myös maksuhäiriömerkintä.

Älä pitkitä asiaa enempää. Kirjaudu pankkitunnuksillasi tai kertasalasanalla Oma Lowell -palveluun, ja tutki rauhassa, mitä vaihtoehtoja sinulla. Voit kertoa asiakasneuvojillemme tilanteestasi vaikka chatissa.

Tärkeintä on, että otat yhteyttä. Muutoin perintä jatkuu.

 

 

Lue lisää mitä perinnässä tapahtuu

Olen jo maksanut laskun

Voit tarkistaa perintäasian tämän hetkisen tilanteen Oma Lowell -palvelussa. Huomaathan, että maksun kirjautuminen kestää 1-4 pankkipäivää. Jos olet tehnyt maksun tämän ajan sisällä, kannattaa tarkistaa tilanne uudestaan muutaman päivän kuluttua.

Jos olet maksanut laskun alkuperäiselle laskuttajalle, tarvitsemme sinulta kuitin maksusta. Voit lähettää kuitin Oma Lowell -palvelussa.

Jos olet maksanut laskun myöhässä ja perintätoimet on ehditty aloittaa ennen maksua, huomaathan maksaa myös perintäkulut.

 

Kirjaudu Oma Lowell -palveluun

Sain haasteen, mitä voin tehdä?

Jos lasku on pitkään maksamatta, velalle voidaan hakea käräjäoikeudelta maksuvelvollisuutesi vahvistavaa tuomiota. Tuomiosta seuraa maksuhäiriömerkintä luottotietoihin, ja velkaa voidaan sen jälkeen periä ulosotossa.

Haastehakemuksen saatuasi sinulla on 14 päivää aikaa puuttua asioiden kulkuun ja maksaa velka. Otathan heti yhteyttä asiakasneuvojiimme. Voit myös sopia maksusuunnitelmasta, mutta se ei enää estä maksuhäiriömerkintää.

Jos olet eri mieltä velasta, voit kiistää velan käräjäoikeudelle, jolloin asia käsitellään riita-asiana oikeudessa.

 

Ota asiakasneuvojiimme yhteyttä

Lasku on virheellinen, miten toimin?

Otathan pian yhteyttä asiakasneuvojiimme. Kun ilmoitat asiasta, kerro myös, miksi pidät laskun summaa tai sen perustetta virheellisenä.

Selvitämme asian laskuttavan yrityksen kanssa, ja perintä keskeytetään reklamaation käsittelyn ajaksi.  Jatkamme vapaaehtoista perintää vain, jos laskun oikeellisuudesta päästään yksimielisyyteen.

Laskuttava yritys eli velkoja voi kuitenkin vaatia ns. riidanalaista velkaa sinulta oikeusteitse, jos se pitää sitä aiheellisena. Perintä voi siis jatkua oikeudessa. Katso tarkemmin, mitä perinnässä tapahtuu.

 

Asiakasneuvojamme auttavat

Minulla on paljon velkaa, mitä voin tehdä?

Tärkeintä on ensin selvittää, paljonko velkoja on. Kirjautumalla Oma Lowell -palveluun voit tutustua velkatilanteeseesi ja pohtia rauhassa vaihtoehtojasi.

Kokonaistilanne selviää, kun pyydät kirjallisen yhteenvedon veloistasi eli ns. saldotodistuksen kaikilta perintätoimistoilta ja ulosotosta. Lowellin perinnässä olevista veloista voit ladata saldotodistuksen helposti itse Oma Lowell-palvelusta.

Toisinaan tilanne voi korjautua yksinkertaisillakin keinoilla, kuten sopimalla pitempiaikaisesta maksusuunnitelmasta. Vaikeammat velkaongelmat on mahdollista ratkaista velkajärjestelyllä, joka on tarkoitettu pysyväksi keinoksi veloista selviämiseen. 

 

Lue lisää velkajärjestelyistä

Olemme koonneet listan ajankohtaisia kysymyksiä  sähkölaskuista. Huomaathan, että laskun sisältöön tai sopimussisältöihin liittyvissä asioissa sinua auttaa laskuttava yritys, jonka yhteystiedot löydät laskusta.

Usein kysytyt kysymykset sähkölaskuista.

Mikä neuvoksi, jos tarvitset sähkölaskuun taloudellista tukea?

 

 

Asiakaspalvelun yhteystiedot

Autamme laskuihin, maksamiseen ja perintään liittyvissä asioissa myös iltaisin ja lauantaisin. Verkossa voit asioida ympäri vuorokauden.

Suoraan asiakkaidemme suusta

Keskustelemme joka viikko 10 000 ihmisen kanssa luottojen hoitamisesta ja henkilökohtaista talouden hallinnasta. Katso video siitä, mitä mieltä asiakkaamme ovat asiakaspalvelustamme.

Saitko maksumuistutuksen? Ei hätää!

Maksumuistutus voi säikäyttää säntillisen maksajan – aivan turhaan. Tilanteesta selviää maksamalla laskun pois heti, kun siihen on mahdollisuus. Nopeimmin asia hoituu kuntoon Oma Lowell -palvelussa.

Kysy chat-neuvojalta apua

Jos laskun maksamisen kanssa on ongelmia, mukavat chat-neuvojat auttavat sinua verkkopalvelussa.

Mitä perinnässä tapahtuu?

Jos laskun eräpäivä meni jo, lue tästä mitä seuraavaksi tapahtuu. Saat lisää tietoa siitä, mitä perinnän eri vaiheissa tapahtuu ja mitä voit itse asiassa tehdä. Nämä käytännöt ovat yleisiä kuluttajia koskevassa perinnässä.