Lowell varoittaa asiakkaitaan huijausyrityksistä

On ilmennyt, että Suomessa on lähetetty huijausviestejä ja tehty huijaussoittoja Lowellin nimissä lauantaista 4.5.2024 alkaen.

 

Lowell ei koskaan kysy perinnän yhteydessä asiakkaan luottokortti-, verkkopankki- tai muita vastaavia tietoja.

 

Lowell suosittelee, että laskujen aiheellisuus kannattaa aina tarkistaa ennen maksamista.

Oikean laskutus- ja velkatilanteensa voi tarkistaa turvallisesti kirjautumalla omilla pankkitunnuksilla Oma Lowell -palveluun.

 

Lisää tietoa valelaskuista ja huijauksista Kuluttajaliiton sivuilta

X
Saitko maksumuistutuksen? Ei hätää!

Saitko maksumuistutuksen? Ei hätää!

Maksumuistutus voi säikäyttää säntillisen maksajan – aivan turhaan. Tilanteesta selviää maksamalla laskun pois heti, kun siihen on mahdollisuus. Nopeimmin asia hoituu kuntoon Oma Lowell -palvelussa.

Tunnollisinkin maksaja voi joskus saada maksumuistutuksen ja perintäkirjeen. Lasku on hautautunut muun postin joukkoon, hävinnyt sähköpostitulvaan tai unohtunut työpöydän nurkalle. Tai sitten yksi yllättävä menoerä on hetkeksi sotkenut oman talouden.

Palvelussa näet erääntyneet laskusi ja voit rauhassa miettiä eri vaihtoehtoja niiden hoitoon.

Oma Lowell -palvelu auttaa, jos kotiin on tullut maksukehotus Lowellista. Palvelussa näet erääntyneet laskusi ja voit miettiä eri vaihtoehtoja niiden hoitoon. Maksaisitko velat heti vai tarvitsisitko ehkä eräpäivän siirtoa tai maksusuunnitelmaa? Oma Lowell -palvelu auttaa 24/7.

Verkkopalvelu auttaa joka päivä ja kaikkina vuorokaudenaikoina. Se toimii myös mobiilisti, eli tilanteen selvittämiseen riittää älypuhelin.

Toimi näin:

  1. Maksa velka nopeasti pois. Maksumuistutus ei ole häpeän tai paniikin paikka. Keltä vaan voi joskus jäädä lasku maksumatta, ja silloin on järkevintä hoitaa se heti pois päiväjärjestyksestä. Nopeimmin se käy Oma Lowell -palvelussa. Siellä maksusuoritus välittyy Lindorffin tiedoksi saman tien ja asia on pois päiväjärjestyksestä. Vahvistus maksusta tulee vielä tekstiviestillä – asia on hoidettu!
  2. Siirrä velan eräpäivää. Joskus maksukehotus yllättää hetkellä, jolloin tili on lähes tyhjä. Useimman perintään edenneen laskun eräpäivää voi Oma Lowell -palvelussa siirtää muutaman päivän. Tämä auttaa, jos tilipäivä häämöttää lähellä. Uudet eräpäiväehdotukset ovat valmiina palvelussa ja klikkaus itselle sopivimman päivämäärän kohdalla riittää.
  3. Tee maksusuunnitelma, jos eräpäivän siirto ei auta. Silloin voit maksaa laskun useammassa erässä. Oma Lowell -palvelu tarjoaa tähän erilaisia vaihtoehtoja, joista voi valita omiin tuloihin ja menoihin parhaiten sopivan vaihtoehdon.
  4. Jos tarvitset apua, neuvottele chat-neuvojan kanssa tai ota puhelimitse yhteyttä asiakaspalveluun. Oma Lowell -palvelussa chat toimii arkipäivisin työaikaan.
/media/29293/lindorff24-paatteella-2400px.jpg

Näin Oma Lowell -palvelu toimii käytännössä
• Kirjaudu palveluun omilla pankkitunnuksillasi.
• Kirjautua voit myös henkilötunnuksella ja matkapuhelinnumerolla. Puhelimeesi lähetään tällöin tekstiviesti, jossa on kirjautumiseen tarvittava salasana.
• Maksettavat laskut ovat Oma Lowell -palvelussa kätevästi nähtävissä kaikkine tietoineen, muun muassa tili- ja viitenumeroineen.
• Palvelun kirjautuminen onnistuu vain, jos avoimia laskuja on Lowellin perinnässä. Jos niitä ei ole, palvelu kertoo senkin!